Frågor & Svar

Här har vi samlat svaret på ett antal vanliga frågor. Om du inte hittar svaret på din fråga här är du alltid välkommen att kontakta oss på bostad@kkb.se eller 046-28 73 100.

Uppsägning gör du lättast genom att logga in på Mina sidor och klicka på länken Uppsägning av kontrakt.

Om du istället säger upp ditt hyresavtal skriftligt ska du posta eller lämna uppsägningen till vårt huvudkontor. 

Vid uppsägning av bilplats går det bra att mejla din uppsägning till oss på bostad@kkb.se

Du ser allt gällande din hyra på Mina sidor, även dina hyresavier.

Kontakta Anticimex på 075-245 10 00 och berätta att du bor i KKB. Din lägenhet omfattas av KKB:s försäkring, så hjälpen är kostnadsfri för dig.

Om du vill beställa fler nycklar så gör en felanmälan via Mina sidor. Tre nycklar ingår till lägenheten, ytterligare nycklar får du betala för själv.

Vi lägger ut alla lediga lägenheter på Boplats Syd. Du behöver vara registrerad som sökande hos dem för att kunna anmäla intresse för lägenheter.

Felanmälan gör du enklast via Mina sidor här på hemsidan. Våra fastighetskötare får då omedelbart besked om att du anmält felet. Det går också bra att kontakta oss på bostad@kkb.se eller 046-28 73 150.